TT, Kopan Denizaltı kablosu için 2 Gbps Kapasite Arttırımı Yaptı
Türk Telekom bugün bir açıklama yaparak, Marmara Denizi altındaki kabloların kopması sonucu 16.2 Gbps'e düşen kapasiteye 2 GBps eklendiğini bildirdi.
Marmara Denizi altındaki kabloların koptuğu dün açıklanmıştı. Kopma sonucu Türk Telekom'un 21.77 Gbps olan yurtdışı bağlantısı, 16.2 Gbps'e düşmüştü.
Bugün yapılan açıklamada kapasite arttırımı yapılarak, 18 Gbps'e yükselme olduğu bildiriliyor. Ancak kapasite arttırımın ne şekilde olduğu, arıza giderildiğinde 21.77 Gbps'nin üstüne mi çıkılacağı yoksa arızalı hatların bir kısmının tamir edilerek mi kapasitenin arttığı bilinmiyor.
Açıklamada başka bir dikkat çeken husus da, ortalama yurtdışı kapasite ihtiyacının % 20 üstünde kapasite sağlandığı şeklindeki açıklama ama okuyucularımızdan gelen yorumlarda son dönem ADSL hatların çok yoğun olduğu, cache doluluğu nedeniyle de sayfaların güçlükle açıldığı şeklinde.
Türk Telekom'dan yapılan açıklama şu şekilde;
TÜRK TELEKOM’DAN AÇIKLAMA-2
BİLİNDİĞİ GİBİ TÜRK TELEKOM’UN YURTDIŞI INTERNET BAĞLANTILARINI SAĞLAYAN FİBER OPTİK KABLO SİSTEMLERİNDEN BİRİSİ OLAN MEDTÜRK DENİZALTI FİBER OPTİK KABLOSUNDA, MARMARA DENİZİ ÇANAKKALE BOĞAZI AÇIKLARINDA BİR ARIZA MEYDANA GELMİŞTİ.
ARIZA SONRASINDA 16.2 GBPS’E DÜŞEN YURTDIŞI İNTERNET KAPASİTESİ, DÜN GECE TAMAMLANAN KAPASİTE ARTIRIM ÇALIŞMALARI SONUCUNDA 18 GBPS’E ULAŞMIŞ OLUP, BÖYLECE ORTALAMA KULLANIM İHTİYACININ %20 FAZLASINI KARŞILAMA İMKANI SAĞLANMIŞTIR.
KAMUOYUNA SAYGIYLA DUYURULUR.
9 Comments:
Şu anda (9 Şubat 14:09) internet hızında belirgin bir yavaşlık var. 256K ADSL kullanıcısıyım. 16.2Gbps halinde iken de böyle yavaştı... Kullanılan kapasitenin 20% fazlası mevcut iken, nasıl böyle bir yavaşlama olabiliyor... -İstanbul/Anadolu Yak.
bi *** olmaz bu telekomdan .. bide utanmadan ihtiyacın % 20 fazlasına getirildi diyorlar. Kimi kandırıyor bu dangalaklar ?
6 yaşında bebeleri mi
Arkadaşlar
Aslında problem hattın kapasitesinin yetmemesi değil. Ben söylenenlere de inanmıyorum. Tam da Cumartesi gecesi bu hat arızalanıyor.
Hızlarda bir düşüklük yok !sadece! paket kaybı var. 'Sadece' yi burada ironik olarak kullanıyorum. Çünkü ağlardaki en tehlikeli
durumdur kendisi. Türk telekom paket kaybı probleminin kaynağını tespit etmekten de aciz.
ADSL bilgi hattına bilgi vermiyorlar. Oradaki çocuklar insanlara hız testi, modem restartı yaptırıp duruyorlar.
Türk Telekom'la daha fazla için bilgi almaya çalıştım. 444-0-ADSL beni 444-1-444'e yönlendirdi.
Onlar bir Usküdar telefonuna, onlar başka bir üsküdar telefonuna....
Kimse ne yaptığını bilmiyor. Bilgisiz personel bilgisizce upgradeler yaparken hattı bozuyor. Geri dönüş planları yok.
Koskoca Türkiye 1 haftadır dış dünya ile adam gibi internet bağlantısı yapamıyor ve Ulaştırma Bakanı çıkıp da bir açıklama bile yapmıyor.
Türk Telekom ISP'lere gönderdiği bir mektupta "paket kaybı var. Çalışmalar sürüyor" gibi bir ifadeyi müşterilerine sorumlu şirket
edası ile yapıyor ve koyunlar çitin arkasında beklesin diyor.
Daha pahalı bir hizmeti, daha kötü olarak sunan Türk Telekom'u tebrik ediyorum. Şirketler, - hele ki TT gibi Milyar $'lık satış rakamlarına
bahse konu olan şirketler - ya bir hizmeti adam gibi vermeli, veya veremiyecekse/veremiyorsa acil olarak outsource etmelidir.
Türkiye'de batılı devletlerin sandığının aksine oldukça yetenekli IT personeli özel sektörde istihdam ediliyor. Fakat Türk telekom teknisyenler
düzeyinde 1000 YTL maaş vererek bulabileceği en kalitesiz personelle boyunda çok küçük ama yeteneğinden büyük bir işe kalkışıyor.
Özel ISP kuruluşları çeşitli network hizmetleri için %99.9 uptime grantisi verirken "TT Kaynaklı arızalar hariç" demek zorunda kalıyorlar.
Çünkü TT kabadayı mahellenin büyük abisi edası ile ben hiçbir garanti vermem, senin verdiğin garantiye de karışmam diyor.
Merak ediyorum acaba Türk Telekom bu ayki LL, ADSL, HSDLS, FR vb. hizmetleri için en azından arızanın yaşandığı zaman için üzret almama nezaketini
gösterecekmi. Olduça şüpheliyim....
Ceylan
İşte Hız yavaşlığı değil paket kaybının olduğuna dair ispat
Pinging www.l.google.com [66.102.7.147] with 32 bytes of data:
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=307ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=304ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=303ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=301ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=300ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=298ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=295ms TTL=242
Request timed out.
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=304ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=302ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=304ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=301ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=300ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=298ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=302ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=298ms TTL=242
Request timed out.
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=307ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=296ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=296ms TTL=242
Request timed out.
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=301ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=303ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=302ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=303ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=306ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=300ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=301ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=304ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=298ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=327ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=296ms TTL=242
Request timed out.
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=302ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=304ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=300ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=298ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=298ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=299ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=299ms TTL=242
Request timed out.
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=301ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=302ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=301ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=297ms TTL=242
Request timed out.
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=301ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=299ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=297ms TTL=242
Reply from 66.102.7.147: bytes=32 time=298ms TTL=242
|Hop |%Loss|IP | DNS | GEO |Timezone|ltnc |Distance | Info |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| 0 | | 10.0.0.5 | XXXXX | * | | | | (private use) |
| 1 | | 10.0.0.2 | - | ... | | 0 | x | (private use) |
| 2 | | XXXXXXXXXXXX | XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX | ?(Turkey) | +02:00 | 14 | x | XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX |
| 3 | 50 | 10.20.15.122 | - | ... | | 32 | x- | (private use) |
| 4 | | 195.175.10.197 | - | ?(Turkey) | +02:00 | 14 | x | Turk Telekom |
| 5 | | 195.175.7.5 | ankM160-aciM160.ttnet.net.tr | ?(Turkey) | +02:00 | 84 | -x-------- | Turk Telekom |
| 6 | 70 | 212.156.121.253 | - | ?(Turkey) | +02:00 | 23 | x | Turk Telekom TTnet national backbone |
| 7 | | 212.72.46.61 | so-7-1.car1.Amsterdam1.Level3.net | Amsterdam, Netherlands | +01:00 | 172 | -x----- | Level (3) Communications International |
| 8 | | 4.68.96.193 | ge-0-0-0.mp1.Amsterdam1.Level3.net | Amsterdam, Netherlands | +01:00 | 195 | x----- | Level 3 Communications, Inc. LVLT-ORG-4-8 |
| 9 | | 64.159.1.133 | as-0-0.bbr1.SanJose1.Level3.net | San Jose, CA, USA | -08:00 | 325 | x--- | Level 3 Communications, Inc. LC-ORG-ARIN |
| 10 | 10 | 4.68.123.16 | ae-12-51.car2.SanJose1.Level3.net | San Jose, CA, USA | -08:00 | 297 | x-- | Level 3 Communications, Inc. LVLT-ORG-4-8 |
| 11 | 30 | 209.247.202.218 | unknown.Level3.net | ?Broomfield, CO, USA | -07:00 | 298 | x | Level 3 Communications, Inc. LEVEL3-CIDR |
| 12 | 10 | 216.239.47.146 | - | ?Mountain View, CA | | 295 | x | Google Inc. GOOGLE |
| 13 | 10 | 216.239.49.142 | - | ?Mountain View, CA | | 297 | x | Google Inc. GOOGLE |
| 14 | 20 | 66.102.7.99 | www.google.com | ?Mountain View, CA | | 291 | x | Google Inc. GOOGLE-2 |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ve işte bir de Visual Route raporu....
Bakalım bir TT yetkilisi "Kamuoyuna saygıyla" bunları da açıklayacak mı?
Bu zamana kadar ne bir doğru dürüst adım atıldı bu yavaşlıklar kesintilerle ilgili ne de fiyat azaltımı. :(
Türkiye'de yabancı firmaların internetini kullanma imkanı yokmu ?
Bir hizmet, birinin tekelinde olduğu zaman işte bu olur. Senelerdir özelleştirmeden yana olmamızın tek bir amacı vardı; telekom hizmetlerindeki tekel kaldırılacak ve bu sayede doğacak rekabet ile fiyatlar düşerken, hizmet kalitesi artacaktı. Gel gelelim yaptığımız özelleştirmeyi de kendimize benzettik, allah bilir Telekom hisseleri satılırken adamlara senelerce tekel kalma garantisi devlet eli ile verilmiştir.
Tüm telekom hizmetlerindeki tekel kalkmadan, piyasaya rekabet gelmeden biz ne kadar kendimizi yırtsak boşuna.
Bir hizmet, birinin tekelinde olduğu zaman işte bu olur. Senelerdir özelleştirmeden yana olmamızın tek bir amacı vardı; telekom hizmetlerindeki tekel...
Diye devam eden yazının sahibi arkadaşa sonuna kadar katılıyorum.. burda yorum yapıpta adam akıllı konuşan ender kişilerden olduğu için teşekkür ediyorum kendisine...
Ne yapsanız ne söyleseniz boşadır, tüm kamu kurum ve kuruluşları gibi Türk telekomda arpa tarlasıdır. Hemde en verimlilerinden,
Yorum Gönder
<< Home