08 Şubat 2006

Türk Telekom Yurtdışı Denizaltı Kabloları Yine Koptu

Türk Telekom'un yurtdışı internet bağlantılarını sağlayan ve Medtürk şirketine ait Denizaltı Fiber Optik Kablosu'nda, Marmara Denizi Çanakkale Boğazı açıklarında arıza meydana geldiği bildirildi. Ancak aboneler sadece bundan değil, son zamanlarda özellikle ADSL hızından şikayet ediyor.

Türk Telekom'dan yapılan açıklamaya göre, arıza sonrasında Türk Telekom'un yurtdışı internet bağlantı kapasitesi bu arıza nedeniyle 16,2 Gbps'e düştü. Açıklamada,

    Bu kapasite, ortalama kullanım ihtiyacı olan 15.5 GBPS seviyesini karşılamakta ise de zaman zaman ortaya çıkan maksimum kapasite ihtiyacını temin etmek için çalışmalar sonuçlanma aşamasına gelmiş olup, sonuçlandığında kamuoyu ile paylaşılacak.

denildi. Medtürk Denizaltı Fiber Optik Kablo Sistemi'ndeki onarım çalışmalarının devam ettiği bildiriliyor.

Türk Telekom'un Marmara Denizi kabloları geçen yıl bu zamanlar yine kopmuştu. O zaman mevcut 8,8 Gbps'lik yurtdışı kapasite, kopmayla birlikte 1/3'üne düşmüştü. TT yetkilileri o zaman da bir yandan kapasite arttırımı, diğer yandan da arızanın tamiri için uğraştıkları açıklamasında bulunmuşlardı. Yurtdışı kapasitesi de kademeli olarak önce 4.5 Gbps'e, 15 gün sonra 7 Gbps'e ve 11.9 Gbps'e çıarılmıştı.

Türk Telekom'un yurtdışı kapasitesi en son ekim ayında arttırılarak 21,77 Gbps olmuştu. Türk Telekom'un yurtdışı kapasitesi hakkındaki bilgiyi www.turktelekom.com.tr adresinden bulabilirsiniz.

2 Comments:

At 10 Şubat, 2006 02:53, Anonymous Adsız said...

DNS serverlarla ilgili de bir problem var.Çeşitli programlar kullanarak sürekli DNS server değiştirmek zorunda kalıyoruz bunun içinde bir kampanya yapma şansımız var mı acaba ?

 
At 17 Şubat, 2006 17:33, Anonymous Adsız said...

TT nin bu tip arızalarda en azından başka yerlerde sorunun ne olduğunu araştırmak yerine kendi sitesinde haber vermesi gerekir diye düşünüyorum.Bu müşteriye olan saygı nedeniyle gerekli bir davranıştır.
4440375 i aradığımızda genel bir arıza olduğu ancak nezaman giderileceği veya arızanın ne olduğunu belirtmelerini tercih ederiz.Yani TT şunu unutmamalı eğer bu servisi verip para kazanacaksa müşterilerinin sayesinde olacağı.Müşteri olmazsa ne yapacak

 

Yorum Gönder

<< Home